Iulia la bucatarie: Penne integrale cu zucchini si lime

Gatitul ca noua pasiune a mea a fost o surpriza pentru toata lumea, incepand de la mama pana la fostii. Glumesc! Insa ganditi-va ca astazi va scrie o reteta persoana care punea oul cu polonicul in tigaie, de la departare, si tot la persoana aia i-a luat foc intr-o zi tigaia si a stat pasiva si s-a uitat la ea vreo doua minute sa vada daca se stinge focul singur si abia apoi s-a gandit sa opreasca aragazul. Aaaa! Pui flambat si pereti distrusi in asa fel incat si agentul imobiliar i-a observat cand a reinchiriat apartamentul in care am stat eu anul trecut! (alesesem aceeasi firma de imobiliare)

Dar, in ultima vreme, m-a cam prins flama si e chiar o placere sa gatesc si sa descopar noi gusturi si arome. M-am tot gandit sa pun unele dintre retete pe blog, drept urmare iata-ma scriindu-ti ce am gatit eu astazi!

Penne cu Zucchini si Lime

Ingrediente (pentru doua portii):

IMG_3142

  • 2 catei de usturoi
  • ulei de masline
  • 1 zucchini
  • 1 lime
  • ricotta (o lingura mare)
  • smanatana 25% grasime
  • piper, sare
  • penne integrale/tagliatele

 

Pregatirea legumelor:

Eu incep intotdeauna prin a-mi felia si pregati legumele. Am taiat cateii de usturoi in 3 pentru ca erau foarte mari si am feliat zucchini-ul in semicercuri.

IMG_3143IMG_3141

Am pus ulei de masline in tigaie (1 sau 2 linguri) si am adaugat ustoroiul. Dupa cateva secunde, am adaugat si dovlecelul, pe care l-am sarat pentru a favoriza calitatea de a lasa suc, si l-am lasat sa gateasca bine, dupa care am scos cateii de usturoi.

IMG_3145IMG_3146

Apoi, se adauga sucul stors de la lime (1 fruct sau 1 fruct si jumatate) si se mai lasa pe foc mic 2-3 minute sa se patrunda. Zucchini-ul are deja un gust mai aparte, iar sucul de lime reda o aroma intensa usor exotica si fresh. Delicios!

IMG_3144IMG_3147

 

Pastele:

Intre timp, am pus pastele la fiert, pentru a fi gata aproximativ deodata cu sosul. As fi ales tagliatelle, insa nu am gasit integrale si mie imi plac mai mult acest fel de paste.

Dupa cum stiti, ele se pun apa (in care, daca nu aveti o oala buna sau paste de calitate, trebuie sa puneti sare si putin ulei) doar atunci cand incepe sa fiarba si se lasa exact cate minute sunt recomandate pe ambalaj!

 

Sosul:

IMG_3148

Pentru sos am pregatit intr-un bol smantana dupa ochi si cam 20% ricotta. Smantana este de preferat sa fie cat mai grasa pentru ca sosul sa iasa pufos si fin, iar ricotta o adaug pentru aroma si nu pun foarte multa pentru ca se imbranzeste.

IMG_3149

 

Amestec foarte foarte bine cele doua lactate pentru ca ricotta sa nu lase cocoloase si adaug piper. Ador piperul!!!

IMG_3150

Revenim la tigaia noastra pe care am luat-o de pe foc si adaugam sosul. Eu o reasez pe flacara pana cand sosul face cateva bule, insa nu o lasa prea mult pentru ca risti sa se imbranzeasca sosul si ai stricat tot!

IMG_3151

Adauga apoi pastele pe care le-ai scurs anterior, putin cate putin, pentru a putea estima bine de cate ai nevoie pentru a le imbina bine cu sosul.

Eu ornez, bineinteles, cu putin piper!


IMG_3153

IMG_3155

IMG_3154

Pennele cu zucchini le-am servit ca pranz, un pranz racoros si delicios, acompaniate de un vin alb foarte parfumat facut de Liliac.

Pofta buna!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comenteaza articolul:

