Despre cursul de make-up

Dragile mele, pentru ca in timp, am primit de multe ori intrebari de la voi legate de cursul de make-up pe care l-am facut, m-am gandit sa detaliez in acest articol toate elementele care cred ca v-ar interesa. Desi e o meserie practicata de foarte mult timp, doar in ultima vreme a devenit mai populara printre noi. Asta datorita faptului ca din ce in ce mai multe persoane incep sa caute machiaj profesional. Pe langa asta, se si castiga foarte bine. Atat ca nu e o meserie pe care sa o incepi de la cea mai joasa treapta si sa poti merge cu pasi marunti catre un nivel mai inalt. Ce voiam sa zic cu asta, e faptul ca fata de coafor, de exemplu, unde cu o foarfeca, un fixativ, sampon, produse pe care le ai deja oricum, te poti apuca sa muncesti acasa, cu produse putine si apoi sa te ridici, aici e putin mai dificil. Cand apari „pe piata” trebuie sa ai mai multe culori de farduri, plus cateva nuante de fond de ten, plus pudra, concealer, creioane, PENSULE, care apropo, nu sunt deloc ieftine, rujuri, iluminatoare, primere si lista continua mult si bine! Investitia e destul de consistenta la inceput, dar dupa o recuperezi. Lucky you, daca inca esti pe banii parintilor si ei investesc si tu castigi! Lucky me!

De cand am descoperit machiajul, am inceput sa stau ore in sir in oglinda sa ma aranjez. Am inceput, ca tot omul care experimenteaza, cu multe esecuri. Asa le vad acum, atunci, nu imi prea dadeam seama! Tin minte cand stateam cu o prietena, inainte sa iesim in club, cate o ora, jos pe covor, in fata oglinzii dulapului, „pictandu-ne”. Cel putin in cazul meu. Ea avea un mod mai diferit de a se machia…  Mazgalea! Se facea cu buretelul pe ploapa, pe sub ochi, aiurea de tot. Se mazgalea de-a dreptul! Dupa care stergea pe langa, ii dadea forma si era gata machiajul! Inventiv, nu? :))

Nu am avut niciodata rabdare cu nimic, in afara de asta. Dupa ce am mai crescut, am inceput sa urmaresc pe youtube tot felul de tutoriale si incercam sa le reproduc. Cam greu, rezultatul nu era niciodata acelasi. Atunci am inceput sa ma gandesc la un curs de make-up, sa aflu cum sa folosesc fiecare pensula si fiecare produs pe care il aplic. In orasul meu, Bistrita, nu prea aveam unde sa fac. Asa ca am asteptat sa incep facultatea, sa merg la Cluj si sa incep un curs bun, de care sa ma pot folosi pe viata. Zis si facut!

Trebuie sa va mai spun si ca intial, l-am facut strict pentru mine. Abia dupa cateva luni m-am apucat sa practic meseria. Am inceput pe cont propriu. A fost destul de greu, pentru ca mergeam acasa la persoanele care aveau nevoie si trusa avea 9 kg (da, am cantarit-o). Plus ca pierdeam foarte multi bani pe taxi. Apoi am mers in Cluj la un salon, unde imi cereau 50% din profit si lucram cu produsele mele. Nu am mers mult timp, am facut vreo cateva machiaje, dupa care m-am lasat. Nu a fost si nu e o necesitate, ci o placere pentru care nu voiam sa ma sacrific. Dar e o pasiune, e o arta de care e greu sa te saturi si care iti lipseste. Pentru ca imi place sa vad fete noi, provocari noi. Machiajul nu e standard, ci trebuie sa adaptezi de fiecare data,  sa corectezi, sa intelegi! Asa ca am continuat sa machiez, in orasul meu.

Odata am mers la salonul Hollywood din Bistrita, in „interes de serviciu”, cand tipa care trebuia sa o machieze pe o clienta era plecata. Am venit cu trusa mea, roz si grea. Mi-am intins produsele si m-am apucat de treaba.  Dupa cateva zile, am primit un telefon de la verisorul meu, spunandu-mi ca Anca vrea sa vorbeasca cu mine. Am mers la salon. Ea m-a primit zambitoare in cabinetul ei. M-am asezat sfioasa pe un scaun, Anca pe pat si mi-a propus sa lucrez acolo. Inauntrul meu eram precum Agnes din Despicable Me cand primeste iepurasul! (Aaaaaaaaa!! You’re so fluffyyyy) Bineinteles, m-am abtinut si i-am cerut sa imi dea detalii. Am iesit de acolo, vorba aia, tot invartindu-ma. Am fost foarte emotionata, dar si extrem de fericita! Sa lucrez, sa castig banii mei, adica chiar imi propunea cineva sa am mica mea afacere? Sa imi inchiriez locul si sa castig pentru mine? A fost un sentiment incredibil, un pas catre maturitate si independenta. Ma temeam ca nu o sa fiu responsabila. Dar toate astea au venit cu timpul, timp in care fetele de acolo m-au ajutat foarte mult si inca o fac. Asa am ajuns sa lucrez intr-un colectiv cald si sa castig bani pentru mine! La 19 ani, pentru mine a fost un pas important.

Inainte sa incepi, trebuie sa te gandesti ca o sa ai foarte multe responsabilitati:

1. O sa iti fure majoritatea weekend-urilor

 Eu imi fac programul cum vreau eu. De fapt, imi fac programul dupa cum vor clientele. Asa e mersul, nu ai ce face! Pentru ca le refuzi o data, de doua ori, si a treia data nu mai vin! Si tot tu pierzi. E o meserie care se practica numai in weekend. Pentru mine, e bine pentru ca in timpul saptamanii merg in Cluj la facultate. Pentru voi, decideti!

2. Vara e sezonul in care castigi cel mai bine

 Asa ca daca vrei sa te dedici si sa faci bani de pe urma meseriei, ia-ti adio de la nopti pierdute prin club pe timpul verii si de la sambete linistite pe sezlong. Nah! Ce sa mai zic de cabane si alte chefuri! (Poti sa iti iei un concediu in perioada postului de vara la inceputul lui august)

3. Trebuie sa inveti sa fii maleabila 

Nici eu nu eram o fire care sa accepte orice, insa te obliga intr-un fel sau altul sa incepi sa treci cu vederea anumite lucruri, Vrem sau nu vrem, cele care prestam meserii de orice gen, nu suntem apreciate. Adica nimeni nu e curios daca tu ai o viata si ce viata ai sau alte detalii. Multi merg pe varianta cine plateste, ala e sef. Multi nu vad egalitatea, adica eu iti fac tie un serviciu si tu imi faci mie, platindu-ma. Ei te platesc, ei comanda. Bineinteles, vei intalni si persoane educate care iti vor aminti de ce esti acolo si care iti vor multumi pentru efortul tau, indiferent ca rezultatul este stralucitor sau mai putin.

4. Pregateste-te sa explici 

Sa explici multe. Sa ii explici tipei care vine cu poza cu Beyonce ca are alta forma a ochilor si a fetei si ca machiajul ei nu are cum sa iasa asa. Si sa ii mai explici o data atunci cand se uita in oglinda de la 2mm cu poza langa si privindu-te nemultumita cu coada ochilui exclamand: „Vezi? Ea are mai mult negru!”

5. Trezeste-te la 5

Nu intodeauna, dar vara, cand sunt nunti, sunt si o gramada de mirese care se trezesc cu noaptea in cap sa se machieze si isi programeaza si jumatate din nuntase (nu ca ar fi lucru rau, din contra). Si trebuie sa fie gata 6-8  persoane in 2-3 ore. Aparent, imposibil. Aparent! De multe ori am vrut sa imi dau check-in cand ajung la salon la 5, 6, 6:30, dar doar am vrut! Nu am mai apucat!

6. Invata-te cu nemultumirile

Si cu asta termin, desi lista in mod normal ar continua la nesfarsit. Nu toata lumea o sa aprecieze munca ta si toate o sa asteapte de la tine sa fii exact cum vor ele. Unele o sa fie supermultumite si o sa te stranga in brate si altele o sa strambe bine din nas. Asta e! Numai ciocolata ii place tuturor. Iar, tu intelegi ceva prin „negru pe la ochi” si ele altceva. Prea multe!

Eu am facut cursul la Academia de infrumusetare Reflexo-Vital, filiala Cluj. Acesta este site-ul lor http://www.reflexovital.ro/filiala-cluj-napoca

Cursul a costat 2000 lei si s-a desfasurat pe parcursul a trei luni, pe care, bineinteles, le poti comprima si programa dupa cum iti este favorabil tie. La sfarsit vei da un examen format din doua parti. O parte consta in teorie si alta intr-o demonstratie practica. Nu e dificil deloc! Eu am fost foarte multumita de formatoarea pe care am avut-o si chiar am invatat multe de la ea, A fost foarte dedicata si insistenta. Si prea sincera! Daca gresesti, stergi si faci din nou! Nu e foarte placut, dar e foarte util pe viitor! Mai au si alte specializari in afara de machiaj. Gasiti detalii pe site-ul pe care vi l-am scris mai sus.

Produsele. Am inceput cu pensulele si am continuat cu chestiile esentiale. Putine, si am investit peste 1000$. Gasesti kitu-ri incepand de la 20 de mil, dar nu sunt complete. Acum depinde de ce iti doresti si gasesti solutii si variante pentru orice gust.

De altfel, sfatul meu este sa cauti un salon in care sa incepi sa iti practici meseria. E foarte foarte dificil pe cont propiu si te solicita enorm. Trebuie sa ai grja sa iti faci tu publicitate  si doar dupa mult timp ajungi sa fii destul de cunoscuta incat sa te descurci de minune. Plus ca sunt multe chestii care te imping in sus sau te coboara. Poti sa fii as in machiaj si sa ai un comportament nu prea agreabil. Si sa pierzi din cauza asta. In fine. Singura, e greu! In colectiv, mai ales daca ai noroc, e mult mai usor.

Daca te intereseaza si altceva, astept intrebarile tale! Te pup si sper sa iti fie util acest articol! Daca te-ai hotarat sa incepi un astfel de curs, iti doresc mult succes si bun venit in „breasla”!

https://iuliamoldovan.wordpress.com/2013/09/15/just-a-little-bit-of-make-up-tips/

18 gânduri despre &8222;Despre cursul de make-up&8221;

  1. Multumesc pentru acest articol ,cel mai bine punctat aspect este cel al weekendurilor ,aici la mine e o problema ,tin tare ca wekendurile sa fie libere ,din punctul meu de vedere e ,,gura de aer,, pe care o mai iei in tot haosul vietii ! Eram nedumerita ,ce sa fac ..sa merg pe cosmetica sau pe make up, imi plac amandoua…dar acum dupa ce am realizat anumite aspecte mai putin favorabile in ceea ce priveste machiajul ,cred ca voi merge pe cosmetica..pentru a avea wekendurile libere si a-mi face programarile chiar dupa cum am eu chef! multumesc ! la machiaj nu renunt niciodata,dar nu va fi prioritaritar ci ocazional !

    Apreciază

    • Cu mare drag! Imi pare bine ca am putut scoate in evidenta majoritatea punctelor importante din aceasta meserie si ca te-am putut ajuta. Eu nu sunt deranjata de pierderea weekendurilor, ci de faptul ca-s pe dos! Cand toata lumea e libera, eu muncesc! :))

      Apreciază

  2. Buna! Am citit cu interes articolul tau si mi-a placut la nebunie! Ai un fel aparte de a explica si de a spune lucrurilor pe nume, mai exact unul f direct si frumos in acelasi timp. Eu am terminat cursul de make up acum ceva timp (mai exact in august) si pana acum nu am facut nimic. Mi-e prea frica sa merg sa ma angajez undeva la un salon.. mi-e teama sa nu dau gres sau sa nu imi iasa cum trebuie. Nici nu stiu cum sa explic, dar teama asta de a nu da gres ma impiedica sa imi fac curaj sa incep meseria asta desi imi place extraordinar. Nici nu stiu de unde sa incep, ce sa fac, ma simt pierduta in spatiu si ma gandeam ca ma poti ajuta cu un sfat. Mersi :*

    Apreciază

  3. Deci in primul rand imi place foarte mult ceea ce faci. Invat tare multe de la tine. Multumesc pentru sfaturile care le postezi aici sunt extraordinare. Bine explicate si care te fac sa intelegi vorba aia orice” prost intelege”. Chiar imi doream sa iti las un mesaj sa imi spui unde ai facut aceste cursuri dar mi_a fost cumva..ca poate nu doreai sa spui cuiva dar acum uite ca fara sa vreau am primit si raspuns. Multumesc frumos si faci o treaba nemaipomenita.Felicitari!!!

    Apreciază

  4. foarte interesant articolul. Eu am observat ca am o pasiune pt machiaj abia acum cateva luni (n am fost in stare sa-mi dau seama ca inca de mica aveam o atractie foarte mare pt machiaj ). Numai ca eu tre sa incep cu pasi mici, sa fac un curs, ca demachiat pot sa fac asta doar pe mine. Zi-mi cum merge treaba daca stii sau cunosti despre hairstyle ca aici e punctul meu forte.

    Apreciază

    • Eh! Asa ziceam si eu! Ca nu pot sa ma fac decat pe mine! Acum sincer, imi e mult mai greu sa ma fac pe mine! Si mai lene. Despre hairstyling inca lucruri marunte, vreau si eu sa incep un curs numai ca din cate am inteles te solicita foarte mult si iti rapeste timpul. Din exterior, as putea sa te lamuresc cu cateva detalii daca mi-ai spune ce, avand in vedere ca in salon sunt doua coafeze!😀

      Apreciază

Comenteaza articolul:

